Bliv frivillig

Organisation og frivilligheds struktur

I Ry Håndbold arbejdes der løbende med udvikling af organisationen, og i erkendelse af, at tidligere større udvalg som f.eks. et Ungdomsudvalg havde massive mængder opgaver, hvilket gjorde det svært at rekruttere medlemmer har vi valgt and ændre strukturen, således vi har en bestyrelse, og få nødvendige udvalg, hvori bestyrelsen er repræsenteret. Der ud over har vi valgt at arbejde med noget vi kalder Blue-Team, hvor vi har nedbrudt alle øvrige arbejdsopgaver i små dele, som så igen kan fordeles på mange hænder, således flere får mindre at lave.

Ikke-navngivet

 

I Blue-team er der primært følgende arbejdsområder:

  • Administrative opgaver
  • Praktiske opgaver
  • Sociale opgaver.

Administrative opgaver

  • Administration og support af Conventus (klubens administrative system) heri ligger der mange små opgaver som i dag er fordelt på flere personer
  • Booking af ledige hal tider via Fritidsprotalen i Skanderborg kommune, samt styring af Ry Håndbolds egne ledig hal tider.
  • Facebook og Instagram – administration og support
  • Håndoffice (system til udfyldelse af holdkort m.m.) administration og support til trænerne.
  • Styring og administration af tilmelding til Struer Cup og Påske Cup – Ry håndbold 2 officielle stævner.

Praktiske opgaver

  • Nøgler til boldkasser og Gl. Rye hallen (udlevering til trænere før sæsonstart og indsamling efter sæson afslutning)
  • Udebanetrøjer (do)
  • Overtrækstrøjer (do)
  • Udlevering ved sæsonstart til trænere af:
  • Isposer
  • Tape
  • Harpiks
  • Udfærdigelse af Power-point-slides med hjemmekampe-program til infoskærmene i Ry Hallen.
  • Ophængning og nedtagning af bannere til hjæmestævner

Sociale opgaver

  • Planlægge og gennemfører overnatnings tur for U6-U8 i oktober måned
  • Planlægge og gennemfører ”Brag i Hallen” 1-2 gange om året.
  • Planlægge og gennemfører sæsonafslutning – typisk skumhåndbold stævnen for klubbens hold
  • Lave aktiviteter til af skaffe flere frivillige
  • Lave aktiviteter for enkelt årgange eller på tværs af årgange, herunder også senior årgangene.
  • Arrangere den årlige fest for trænere og frivillige
  • Arrangere Julelotteri eller lignende

GRIB BOLDEN – oprettelse af kampplaner i Conventus
GRIB BOLDEN – afvikling af sæsonafslutning
GRIB BOLDEN – bannerophængning
GRIB BOLDEN – turnering til sæsonafslutning
GRIB BOLDEN – sponsorer
GRIB BOLDEN – infoskærme
GRIB BOLDEN – speak
GRIB BOLDEN – overnatningstur
GRIB BOLDEN – OK-aktivitet

GRIB BOLDEN – Tilmeld dig RESSOURCEBANKEN

Natasja Thøgersen
Blue Team
Tlf. 22988466
natasja@ryh.dk